måndag 7 mars 2011

Söndag med skidor och zumba

Vi började med frukost i vår nya tron till säng. Vasaloppsstart och hembakat bröd. Tre olika tidningar, varav man hinner läsa två bilagor. Sämre kan man ha det. Det enda som inte var riktigt hundra är att vår nya säng är så hög så att sänggaveln blir låg. Man får brännskador av läslampan och slår huvudet i hyllan när man njutningsfullt lutar sig bakåt med ett färskpressat glas juice i handen. Svärfar kom hit!
Vi kom oss i alla fall av gåre fram på förmiddagen. Skidutflykt till utsikten med ved och grillkorv i ryggsäcken. Strålande sol och en pigg och alert E. Vi tränade på att saxa uppför och åka nerför i konstsnöspåret. Himmel vad fort det går med utveckligen när hon vill och tycker det är kul. Här får jag ju skryta hur mycket jag vill, men jag ser hur hon försöker trycka på emellanåt när hon "diagonalar", och när vi saxar uppför backe ser man att hon försöker flyta till med några skejt steg. Vill jag se i alla fall, men hon tar sig ju fram så på slalomskidorna. Kul är det i alla fall. Vi hade det riktigt skönt i solen. När vi kom hem hade starten på femmilen nyss gått. Mannen ville ta en lite mer anträngande runda än förmiddagsturen, så han drog upp på Kilsbergsspåret igen. Själv tyckte jag att E och jag skulle gå ut och göra en snögubbe eller nåt, men nu var det slut på uteviljan för den här dagen. Eftersom jag själv sprang lite hit och dit framför femmilen så var mina övertalningsförsök lite lama. Det blev en TV-eftermiddag denna ljuvliga soldag alltså. Kändes inte helt hundra, men, men. Tur att stora M var tillbaka i byn, och fick ut mig på en liten promenad i alla fall.
Kvällens aktivitet måste jag också nämna. Senaste årets stora träningsfluga var äntligen på besök i vår lilla by. Zumba! Vi var nog ett hundratal som skakade loss i conga, merengue, reggaeton och en massa andra coola moves. Och riktigt svettigt. Alltid roligt att testa nåt nytt, men i ärlighetens namn var det väl ingen jättesensation. Ett aerobicspass med latinomusik helt enkelt. Men jag gör det gärna igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar