lördag 5 mars 2011

Loppis

I dag var det tidig uppstigning. Incheckning på jätteloppisen klockan åtta. Första gången jag satte min fot på detta ställe, och jag visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig. Klockan tio öppnades portarna och in vällde massor av köpare. Som var köpsugna, men inte särskilt villiga att betala. Men va sjutton, det är ju loppis. De som var snälla fick pruta. Ingen ville ha vår resebarnstol, men gamla repiga lampor från IKEA sålde fint. Märkligt. Snygga tjejkläder som inte var rosa var inte heller särskilt heta objekt. Men jag blev av med nästan allt. Jag trodde att jag skulle få åka hem med en stor låda proppad med CD-skivor. På sluttampen kom en man fram och frågade vad jag skulle ha för hela lådan. Tja, 100 spänn drog jag till med. Du kan få 150 sa han och såg nöjd ut... undrar vad jag missade där??
När jag kom hem hade våra nya sängar kommit, så kommersen fortsatte. In med nya sängar, ut med gamla. Sängannonser på blocket, och nu kommer snart en kille och hämtar barnsägen. Sent på lördagskvällen... jaja, jag klagar inte!
E har haft en toppendag och åkt barnens Vasalopp, med blåbärssoppa, nummerlapp och medalj. I strålande härligt vinterväder. Det var lite tråkigt att missa, men vi får försöka åka lite skidor imorgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar